22 Eylül 2008 Pazartesi



Ortasondaydım...Birgün eve geldim, bana bir mektup gelmiş...(ben, mektup döneminde yaşamış bir neslin mektup da alabilen şanslı azınlıklarındandım...)...tuaf da bi şişkinliği var zarfın...Baktım Tansel’den gelmiş..içinden Fikret Kızılok diye birinin kaseti çıktı...
”..yana yana..”....

Kimdir nedir derken.....
Hemen odama gidip...dinlemeye başladım...

“Inişlerim...çıkışlarım....
O kendimden kaçışlarım....
Gidişlerim dönüşlerim......”

....daha ilk mısrada müzik ve söz ‘e vurulduğumu hatırlıyorum..ve işte o an..., hayatımda başka bi dönem başladı sanki.....gecelerim daha farklı oldu...yanlız kalmanın tadı değişti...”yana yana “ kasetini kaç bin kez dinlediğimi hatırlamıyorum...(”yalan “ şarkısında kaç kez ağlamışımdır...).... : )


Yukardaki resim, “yana yana” kasetinin kapak resmi, bir dönemime tanıktır resmen...

Fikret Kızılok’un şarkılarının bir özelliği de, mühürlü olmasıdır...yani hangi dönemde dinlerseniz, o döneme yapışır sadece......bir daha ne zaman dinleseniz, sanki değişmez...anlamı derinleşir sanki...anısı aynıdır ama.....şarkılarını dinlerken bir sürü sözler verirsiniz kendinize.... : )

Üniversitedeyken, “yadigar” albümü çıkmıştı....eve dönerken akşamları sürekli dinliyordum..metroya koşarken...vapura atlarken.....kışın soğukta...kötü bi sınav sonrası ya da mevcut bir hasreti yaşarken...dilimde:

“Kendine çalar saatler
Kendi bekler acelem
Nereye giderim ki
Kime kapanır pencerem...”

İnsanları, Fikret Kızılok dinleyen ve dinlemeyen diye ikiye ayıracak kadar bu konuda netimdir...O’nu dinlemek insanın hayatına bambaşka bi pencere kazandırır...aşkı, hayatı, ölümü, hasreti, haksızlığı....başka türlü idrak edersiniz....sükunetli bir ruhunuz olur.....acınızla baş etmeyi öğretir size........Yanlız kalmayı sevmeyen insanlar, kesin Fikret Kızılok dinlememişlerdir...çok belli ederler kendilerini.....üzülürüm haddim olmadan onlara.....

Bu gün, onun ölüm yıldönümü......
......öldüğünü öğrendiğimde, içimde bir çağ kapandı sanki....hayatımda ilk defa, bir sanatçının ölümü bu kadar etkiledi beni....o gitti.....verdiğimiz sözleri tutamadık belki ama... mühürü bizde kaldı.....


........Saol Tansel...hayatıma kattıkların için...hep !


........

Hiç yorum yok: