30 Temmuz 2010 Cuma



Aşk var mı?
– Var...bir tek aşk var..


Yok.. bu şarkıyla girmedi hayatıma Bülent Ortaçgil... “ olmalı mı olmamalı “ ve “ benimle oynar mısın” şarkılarını biliyordum. Ama bazen birşeyi bilmek de hayatına dahil olduğu anlamına nasıl gelmez ise...bu şarkısını da saymam..

“Bu su hiç durmaz “ şarkısı, orta ve lise yıllarımda, kendisiiyle sayısız güzel Moda gecelerini dertleşerek yaşadığım... o güzel yeşil gözlü arkadaşımın şarkısı...yaz tatilinde gittiği yerde aşık olduğu çocukla hep bu şarkıyı dinlediklerinden....döndüğünde bi kaç uzun gecelerimiz sırf bu şarkıya kadeh kaldırmayla geçmişti. Biralarımız da su gibi durmuyordu....içtikçe içiyorduk..ve yaşanan bu hasreti, yaşanmış şarkının anılarıyla dindirmeye çalışırken yeşil gözlü arkadaşım ne tatlı mırıldanıyordu ...O dönem sanki herkesin aşkı imkansız olduğundan mı ne, herkes imkansız’ı ile anılıyordu....

Konser dönemi deli gibi anne-babaya yalvarma zamanları başlardı. Bazı insanlar gerçekten doğuştan şanslı, yalvarmadan izin bile değil, doğal hakları gibi ne zaman canları isterse her yere gidebiliyorlardı..O yaşların en büyük lüksü, bir- odanda kendine ait telefon ise, iki- istediğin gece konserine gidebilmekti. Gidemediğimiz bir konser sonrası...Ömürlük dostum ile oturup “ Yüzünü dökme küçük kız” ı dinlemiştik. Ama onu da saymıyorum ..

Bir kış gecesi..başımı cama dayamış, umutsuzca telefon beklerken “ çok sıcak, daha da sıcak olacak, beni seversen” i dinlerken, ağladığımı hatırlıyorum. 2. perde albümündeki o şarkıların hepsi bir bütün gibi gelir bana.... “Beyazın Şarkısı” , “Çığlık çığlığa” ve “ Bu iş zor Yonca” ....
Dörtlü gezen arkadaşlar vardır ya...bana bu dört şarkı...hep böyle geldi..belki bir gıdım..birazcık...
“ Sıcak” şarkısı öndedir...

“Sensiz olmaz”.....en çok dinlediğim şarkılarıdandır..Hem Müslüm Gürses hem de Levent Yüksel’den dinlediğim...onların yorumları da güzeldi. Şarkıda geçen “anlamak çözmeye yetmez” sözüyle hallettiğim bir sürü sorunum olmuştur. (halletmek de ne demekse işte..) Aşk’ı anlatan ilk üç şarkımdan biridir.

Ama....benim şarkım bu da değil.....

Benim şarkım :

Değirmenlere Karşı” ...

Zaman düşer ellerimden yere
Oradan tahtaboşa
Saatler çalışır izinsiz hep bir sonraya,
Resimler sarı güneşsizlikten, duygular değişir

Dostlar dağılır dört bir yana, kendi yollarına
Ve sen ben, değirmenlere karşı bile bile birer yitik Savaşçı,
Akarız dereler gibi denizlere, belki de en güzeli böyle...

Uçurma uçar sözlüğümden, geri gelmeyecek bir kuş
Yaşanmamış kırıntılar sadece bir düş
Zaman düşer ellerimden yere
Oradan tahtaboşa
Saatler çalışır izinsiz hep bir sonraya,

Ve sen ben, değirmenlere karşı bile bile birer yitik Savaşçı,
Akarız dereler gibi denizlere, belki de en güzeli böyle...
sen ben, değirmenlere karşı bile bile birer yitik Savaşçı,
Akarız dereler gibi denizlere, belki de en güzeli böyle...




.....40. yılını kutlamış Bülent Ortaçgil müzikte... ne mutlu, aynı dilin çocuklarıyız...
.son 20 yılımda vardı...çok şey paylaştım sayesinde....çok sevdim sayesinde Aşk’ı...çok affettim yine sayesinde....hiçbirşeyi unutturmadı verdiği duygular ile....ama, olsun.., dik durarak da düşmeyi öğrettiği için, Sonsuz Teşekkürler...

Hiç yorum yok: